söndag 8 november 2009

Helgens roligaste....

Inte så mycket mode i det här inlägget, men jag måste få berätta om det mest underhållande jag någonsin sett på Facebook. Jag såg att en av mina bekanta på feejan gått med i gruppen "håll käften bojan om du inte kan svenska,din media hora..." - en grupp som bildats för att Bojan Djordjic ska hålla tyst/inte vara så kaxig om han inte kan prata bra svenska.

Jag finner det underhållande att det har bildats en grupp mot Bojan och hans svenska när grundaren till gruppen inte själv kan särskilt bra svenska. Se bara på hur han stavar gruppnamnet.

"håll käften bojan om du inte kan svenska din media hora..."

1) Namn stavas alltid med står bokstav. Bojan alltså, inte bojan.
2) Media hora ska inte särskrivas. Det ska stavas mediahora
3) Och det heter mediEhora, inte med a.

Ska ni grunda en grupp där ni hånar någon för att han/hon inte talar korrekt svenska kan ni väl själva se till att stava korrekt svenska. Puckon.

Sen tyckte jag att veckans kanon och kalkonlista på tv4-sporten gav upphov till skratt i soffan.

"Tack vare Djurgården håller stockholmslagen ett stadigt grepp om allsvenskan nästa år."
Allvarligt talat...får man verkligen använda orden "Djurgården" och "stadigt grepp" i samma meningen? Nej,så tillåt mig att säga muhahahahahahaha....

1 kommentar: