onsdag 4 november 2009

2lax9...

Jag är inget stort fan av AIK direkt, men jag är ett stort fan av självsäkerhet och ödmjuk kaxighet. Och då kan jag ju inte ogilla den här killen direkt. Martin Mutumba, AIK-spelare. Två dagar innan tidernas match i allsvenskan mellan IFK Göteborg och AIK, gick han och tatuera sig på bröstet. Och det är ju inget konstigt i sig, men det var vad han tatuera in. Killen var så säker på att AIK skulle ta hem guldet den här säsongen. "AIK guld 2lax9" är numera inristat för evigt. (Lax används för ordet 1000.
2 lax är 2000 osv. Lite x-tra info för dig som bor utanför tullarna) Eftersom detta är en blogg om mode, färg och form inom fotbollsvärlden så hade jag tänkt att tycka till om utseendet på tatueringen, men jag tror att jag låter blir. Inte för att jag på något sätt finner den ful, men bara att han gjorde den två dagar innan den avgörande matchen visar på så mycket kärlek och självförtroende att den förtjänar stå osagd och bara tittas på.




foto: www.expressen.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar